Du finder vores kontaktoplysninger nederst i disse handelsbetingelser.
Beskrivelse af produkter
Du finder detaljerede beskrivelser af alle vores produkter, herunder produkternes vigtigste egenskaber, og anbefalet brug på Webstedet.
Produkterne er underlagt gældende lovmæssig og løbende kontrol ved fødevarestyrelsen.
Priser og tilbud
Alle priser på Webstedet er angivet i danske kroner og er inklusiv moms og eventuelle afgifter.
For abonnementsaftaler angives de samlede priser både pr. abonnementsperiode (afregningsperiode) og pr. måned.
Alle rabatter er angivet i forhold til de oplyste vejledende priser. Tilbud gælder kun i begrænsede perioder, eller så længe lager haves. Med mindre det er specifikt angivet kan flere tilbud eller rabatter ikke kombineres.
Der tages forbehold for udsolgte produkter, trykfejl, moms- og afgiftsændringer samt leveringsforsinkelse og -svigt.
Familiens Vitaminer kan til enhver tid og uden varsel ændre priserne. For produkter købt på abonnement vil prisforhøjelser dog tidligst træde i kraft en (1) måned efter skriftligt varsel herom.
Køb
Betalingsmetoder
Når du har gennemført en bestilling på Webstedet modtager du en ordrebekræftelse på dit køb via e-mail. Købet er først endeligt, når du har modtaget ordrebekræftelsen.
På Webstedet kan du betale på følgende måder:
· Dankort
· Visa
· Mastercard
· VISA Electron
· MobilePay (gælder ikke for abonnement)
· Apple Pay (gælder ikke for abonnement)
· American Express
Der tages ikke gebyr for betaling på Webstedet, og betalingstransaktionen sker via en SSL-krypteret forbindelse. Betaling for ordren trækkes først, når produkterne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Fragt og levering
Efter bekræftelsen af ordren vil dine produkter blive sendt med den valgte forsendelsesmetode til den angivne adresse.
Vi leverer til adresser indenfor EU/EØS.
Den forventede leveringstid fra du modtager ordrebekræftelsen, er 1-4 hverdage til adresser i Danmark (dog ikke Grønland og Færøerne) med forbehold for fejl hos fragtleverandøren, som kan forlænge leveringstiden. Leveringstid til adresser i andre lande indenfor EU/EØS (samt Grønland og Færøerne) er 3-7 hverdage (dog kan længere leveringstid forekomme).
Du opnår ret til fri fragt ved køb, fratrukket eventuelle rabatter, over DKK 499,- inkl. moms til adresser i Danmark (dog ikke Grønland og Færøerne) og forudsat, at du vælger den pågældende forsendelsesmetode.
For andre ordrer, herunder ordrer til adresser uden for Danmark, gælder de forsendelsesomkostninger, som fremgår i forbindelse med afgivelsen af din ordre.
Du afholder alle omkostninger til told, skatter og afgifter (ud over moms), der måtte blive pålagt i forbindelse med forsendelse til din adresse.
Uafhentede pakker
Hvis du ikke når at hente din pakke i tide, bliver den i henhold til fragtleverandørens til enhver tid gældende tidsfrister sendt retur til Familiens Vitaminer. Du kan herefter vælge at få den tilsendt på ny eller fortryde dit køb.
Betaling for returfragt til Familiens Vitaminer og fornyet fragt til dig afholdes af dig. Omkostninger til returfragt er for tiden DKK 78,- for pakker op til 5 kg sendt fra adresse i Danmark (ikke Grønland og Færøerne). Omkostninger til tungere pakker og pakker fra andre lande følger fragtleverandørens aktuelle priser.
Efter købet
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler via Webstedet. Der kræves ingen begrundelse for dit ønske om at fortryde købet.
Fristen for anvendelsen af fortrydelsesretten på 14 dage regnes fra den dag, hvor du har modtaget produkterne. Leveres produkterne ikke til dig samlet udløber fortrydelsesretten 14 dage fra modtagelsen af det sidste produkt bestilt under den samlede ordre. Hvis der er tale om køb af abonnementsaftale, løber fristen fra den dag, hvor du modtager alle produkter omfattet af den første levering.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den efterfølgende hverdag med at gøre fortrydelsesretten gældende.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde aftalen via vores kontaktoplysninger nedenfor inden fristens udløb, eksempelvis via mail på kontakt@familiensvitaminer.dk.
Du kan også vælge at benytte nedenstående standardformular og fremsende den til os i udfyldt stand. Vi sender dig en kvittering, så snart vi har modtaget din meddelelse om brug af fortrydelsesretten.
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
- Til Læge og Familie K/S, Helleruplund Alle 27, 2900 Hellerup
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med mit/vores (*) køb af følgende produkter (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) (*)
- Dato (*)
Undtagelser til fortrydelsesretten
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på de produkter, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager derefter ikke er egnet til at blive returneret, eller hvis du returnerer varer, som er beskadiget.
Der er ingen fortrydelsesret for abonnementsbestillinger eller andre køb, hvor vi har sammensat produkter, herunder vitaminer og mineraler, specifikt til dig, idet disse er fremstillet efter dine specifikationer og til dine særlige behov.
Returnering ved brug af fortrydelsesret
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende produkterne tilbage til os, regnet fra den dag du informerede os. Vi returnerer det beløb, du har betalt for produkterne inklusive fragtomkostninger til din adresse og eventuelle gebyrer, når vi har modtaget produkterne, eller du har dokumenteret, at produkterne er returneret til os.
Vi værner om miljøet og vedlægger ikke returlabels. Returpakker sendes direkte til vores adresse, og du skal afholde udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af produkterne. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, og vi anbefaler, at du returnerer i samme emballage, som du modtog produktet.
Produkterne skal returneres til:
Læge og Familie K/S
Helleruplund Allé 27
2900 Hellerup
Danmark
Du skal sende med omdeling direkte til ovenstående adresse. Vi tager ikke imod pakker leveret til pakkeshops eller afhentningssteder. Påfør gerne ordrenummer på pakken.
Produktets stand, når du sender det retur
Hvis produktet har mistet værdi, og det skyldes at du har brudt forseglingen eller på anden måde håndteret produktet udover, hvad er nødvendigt for at fastslå produktets art og egenskaber, kan du kun få en del af betalingen tilbage. Beløbet du kan få tilbage, afhænger af produktets handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du ikke kan få refunderet din betaling.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales beløbet til dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering vi tilbyder) uden unødig forsinkelse. Vi refunderer beløbet senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde aftalen, såfremt vi har modtaget produktet retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne beløbet.
Vi tilbagefører pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis produktet er mangelfuldt eller fejlbehæftet, og din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få produktet ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to (2) måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, og returneres produktet, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Du skal altid bruge billigst mulige fragtmetode, med mindre andet er aftalt med os. Du skal dokumentere dine fragtomkostninger over for os, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Husk at produktet altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
For at anvende din reklamationsret, skal du først kontakte os eksempelvis via telefon eller mail, så vi kan drøfte den konkrete reklamation. Du skal kun sende produktet til os, hvis vi har aftalt det. Send produkterne til:
Læge og Familie K/S
Helleruplund Alle 27
2900 Hellerup
Hvis vi godtager din reklamation, tilbagebetaler vi købsbeløbet på samme måde som anført ovenfor i relation til fortrydelsesretten.
Særligt om dit abonnement
Du har mulighed for at købe et abonnement på Webstedet. Det kræver, du opretter en profil på Webstedet. Efter gennemført køb vil dit abonnement fortsætte, indtil det opsiges af dig eller af Familiens Vitaminer, der også til enhver tid kan opsige dit abonnement uden varsel. Abonnementsoplysninger og betingelserne, herunder pris, varighed og eventuel bindingsperiode mv., oplyses altid tydeligt ved købet, ligesom du vil blive bedt om at afgive samtykke til de efterfølgende løbende trækninger på dit betalingskort.
Du får altid 10% rabat på produktets vejledende salgspris, når du køber produktet på abonnement. Du vælger i valgmulighederne knyttet til produktet, hvor ofte du vil have det leveret. Du vil herefter få det tilsendt fast med det valgte tidsinterval. Din betaling trækkes, hver gang produktet sendes af sted til dig, og det bliver tydeligt oplyst for dig.
Du kan til enhver tid se dit abonnement i din profil på Webstedet under Mit Abonnement. Du tilgår dit abonnement ved at benytte linket fra din ordrebekræftelse eller ved at indtaste din registrerede e-mail adresse og få linket tilsendt.
På siden din abonnementsside kan du altid ændre dit abonnement, herunder afmelde det. Der er ingen bindingsperiode og du kan dermed opsige når som helst. Afmelding af dit abonnement på en vare kan ske indtil 14 dage, før produktet ifølge dit abonnement skal sendes til dig næste gang.
Manglende betaling af abonnement
I tilfælde af at det ikke har været muligt for os at trække pengene på dit kort, uanset om det skyldes forkerte eller forældede kortoplysninger eller manglende dækning på kortet, modtager du påmindelse via e-mail og evt. telefon.
Er det syv (7) dage efter den første manglende betaling stadig ikke muligt for os at trække pengene på din konto, eller har du ikke gennemført betalingen til os på anden vis f.eks. ved bankoverførsel eller mobile pay, sendes en skriftlig advarsel via e-mail om, at sagen overdrages til retslig inkasso, med yderligere omkostninger for kunden. Overdragelsen til retslig inkasso vil ske uden yderligere varsel.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på kontakt@familiensvitaminer.dk. Du kan også klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: https://ec.europa.eu/odr
Kontaktoplysninger
Hvis du har spørgsmål vedrørende Webstedet eller produkter eller ønsker at gøre brug af dine rettigheder, er du velkommen til at kontakte os via oplysningerne nedenfor:
Familiens Vitaminer
v. Læge og Familie K/S
Helleruplund Alle 27
2900 Hellerup
Danmark
CVR-nummer: 40617531
Etableringsår: 2019
Telefonnummer: +45 20955933
E-mail-adresse: kontakt@familiensvitaminer.dk
Dette websted (www.familiensvitaminer.dk) (identisk med ”Webstedet”) ejes og leveres af Læge og Familie K/S, Helleruplund Alle 27, 2900 Hellerup, CVR-nr. 40617531 (identisk med ”Familiens Vitaminer”, ”vi” eller ”vores”). Disse handelsbetingelser (”Handelsbetingelserne”) beskriver hvad der gælder, når du foretager et køb via Webstedet.
Disse handelsbetingelser er senest opdateret den 22.02.2022